سخنگوی سابق وزارت بهداشت: دارو و تجهیزات اولویت‌ نیست!

علاوه بر نشان‌دار کردن بودجه دارو -به جز مشکلاتی که با اجرای طرح دارویار به‌طور خاص وارد شده- باید نظارت جدی در تخصیص و پرداخت این معوقات از محل بودجه‌های نشان‌دار صورت بگیرد.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سابق وزارت بهداشت گفت: به‌طور طبیعی در گذشته هم این مسئله وجود داشته که دانشگاه‌ها در تخصیص بودجه، معوقات داروخانه‌های بیمارستانی را در اولویت قرار ندهند یا بودجه‌های این حوزه در زمان خودش و در همان محل هزینه نشود.

به گزارش آی‌مدتودی به نقل از هم‌میهن، او افزود: اما با توجه به مشکلاتی که برای نقدینگی شرکت‌های دارویی در ماه‌های اخیر به‌دنبال اجرای طرح دارویار ایجاد شده، این موضوع بغرنج‌تر شده و هرگونه تاخیری با توجه به اینکه حجم بدهی‌ها افزایش پیدا کرده، شرکت‌های دارویی را متاثر و تامین دارو را با آسیب مواجه می‌کند.

جهانپور تاکید کرد: بودجه دارو و منابعی که برای معوقات آن در نظر گرفته می‌شود، نشان‌دار شود. اگر این مسئله به صورت جدی اجرا شود، مدیری که بودجه را در محل خودش هزینه نمی‌کند، متخلف خواهد بود و پیگیری آن به‌راحتی امکانپذیر است؛ اما تصور نمی‌کنم در طرح دارویار این موضوع، جدی گرفته شده باشد. به همین دلیل با توجه به اینکه دانشگاه‌ها هزینه‌های مختلفی دارند، در برخی حوزه‌ها مثل منابع انسانی، ترجیح این است که معوقات به‌روز شود و دارو و تجهیزات پزشکی در برخی دانشگاه‌ها در اولویت بعدی قرار می‌گیرد.

او گفت: علاوه بر نشان‌دار کردن بودجه دارو -به جز مشکلاتی که با اجرای طرح دارویار به‌طور خاص وارد شده- باید نظارت جدی در تخصیص و پرداخت این معوقات از محل بودجه‌های نشان‌دار صورت بگیرد و در غیراینصورت مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید
دبیر تحریریه
دبیر تحریریه
Articles: 652

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *