ارائه آخرین دستاوردها در سی‌وهشتمین کنگره رادیولوژی ایران

در این کنگره بزرگ که به صورت سالیانه با همکاری اساتید و پژوهشگران رشته رادیولوژی برگزار می‌شود، آخرین دستاوردهای رشته رادیولوژی مورد بحث‌ و بررسی قرار می گیرد.

دبیر سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران گفت: جامعه رادیولوژی به رغم تحریم‌ها و نوسانات ارزی، با همکاری شرکت‌های تجهیزات پزشکی، سعی فراوان کرده تا تکنولوژی روز دنیا در حوزه تصویربرداری را در کشورمان داشته باشیم.

به گزارش آی‌‌مدتودی به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرتضی طهماسبی، دبیر سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران با بیان این مطلب افزود: با توجه اهمیت رادیولوژی در تشخیص و درمان بیماری‌ها، انتظار می‌رود مسئولان با توجه ویژه به موضوع تصویربرداری، اهتمام خاص داشته باشند تا ارز لازم با نرخ‌های ترجیحی به شرکت‌های مرتبط به رادیولوژی تعلق گیرد تا مؤسسات رادیولوژی بتوانند دستگاه‌های به‌روز داشته باشند.

وی اظهار کرد: جوانان که امیدهای ما هستند، با انگیزه بیشتر و با امید به آینده بدون احساس یاس و ناامیدی رشته تخصصی رادیولوژی را انتخاب کنند و همچنان شاهد انتخاب رشته رادیولوژی توسط دانشجویان برتر کشور باشیم.

طهماسبی با اشاره به برگزاری سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های برج میلاد، ادامه داد: ‌در این کنگره بزرگ که به صورت سالیانه با همکاری اساتید و پژوهشگران رشته رادیولوژی برگزار می‌شود، آخرین دستاوردهای رشته رادیولوژی مورد بحث‌ و بررسی قرار می گیرد.

به گفته وی، با توجه به جهش عظیم رشته ‌رادیولوژی در سه دهه اخیر که مرهون رشد تکنولوژی در حوزه رایانه و تصویربرداری بوده، سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران فرصتی است که در آن روش‌های نوین تصویربرداری و تازه‌های این رشته مورد بحث‌ و بررسی قرار گیرد. ‌در طول چهار روز برگزاری، تمامی مباحث پیرامون رشته رادیولوژی در سخنرانی ها مطرح خواهد شد.

طهماسبی افزود: تصویربرداری در بیماری‌های زنان، تصویربرداری ماسکولواسکلتال، تصویربرداری پستان و غیره از محورهای مورد بحث در این کنگره است و شرکت‌های تجهیزات پزشکی فعال در حوزه تصویربرداری نیز در نمایشگاه جانبی دستگاه های روز دنیا را عرضه می‌کنند.

او تاکید کرد: رادیولوژیست‌ها، دستیاران و کارشناسان رادیولوژی با بازدید از تکنولوژی‌های جدید می‌توانند ‌دستگاه‌های موجود در مراکز تصویربرداری را به‌روز رسانی کنند و نقش مهمی در ارتقاء و پیشرفت رادیولوژی کشور ایفا کنند.

به اشتراک بگذارید
دبیر تحریریه
دبیر تحریریه
Articles: 652

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *