صدور بیش از ۷۳۰هزار سند پرداخت کمک‌ هزینه تجهیزات پزشکی

حدود ۹۶ درصد از این اسناد از طریق درخواست غیرحضوری انجام پذیرفته است.

رئیس اداره بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تامین‌اجتماعی از صدور بیش از ۷۳۰ هزار سند پرداخت کمک‌هزینه اروتز و پروتز (وسایل کمک پزشکی) در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش آی‌مدتودی به نقل از ایرنا، براساس «بند ۱۰ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی» وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) به‌منظور اعاده سلامت، جبران نقص جسمانی یا تقویت یکی از حواس انسانی به کار می‌روند و بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، توافقی، رانندگان، کارگران ساختمانی، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، مستمری‌بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی، بازماندگان و افراد تحت تکفل این جمعیت مشمول دریافت کمک هزینه اروتز و پروتز سازمان تأمین‌اجتماعی می‌شوند.

واجدان شرایط با داشتن اصل گواهی تجویز پزشک متخصص مرتبط، مشتمل بر مشخصات بیمار، تاریخ تجویز، نوع بیماری و ضرورت درمانی نیاز به پروتز و اروتز، ‌اصل فاکتور خرید شامل درج مشخصات بیمار و مشخصات کامل پروتز و اروتز که ممهور به مهر فروشنده باشد و حسب مورد اصل کارت گارانتی همچنین مدارک و مستندات تشخیصی و درمانی مورد استناد پزشک معالج می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir و ورود به منوی بیمه‌شدگان/حمایت‌های کوتاه‌مدت/درخواست کمک هزینه پروتز و اروتز، نسبت به ثبت درخواست دریافت پروتز و اروتز اقدام کنند.

همه فرایندها اعم از دریافت درخواست، معرفی بیمه‌شده به مرجع پزشکی در صورت نیاز، دریافت پاسخ مرجع پزشکی، دریافت شماره حساب بانکی و پرداخت هزینه یادشده به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود و بیمه‌شده در مواردی که پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی مستلزم تایید مرجع پزشکی باشد، فقط یک بار باید به مرکز درمانی مربوطه مراجعه کند.

رئیس اداره بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تامین‌اجتماعی در گفت وگو با ایرنا درباره میزان هزینه‌کرد این سازمان برای پرداخت وسایل کمک پزشکی گفت: از فروردین تا بهمن سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۳۰ هزار سند پرداخت کمک‌هزینه اروتز و پروتز (وسایل کمک پزشکی) از طرف شعب سازمان تأمین ‌اجتماعی صادر و ۳۴۷ میلیارد تومان نیز به مشمولان و افراد تحت تکفل این جمعیت پرداخت شده است.

امیرعباس قدرتی تصریح کرد: حدود ۹۶ درصد از این اسناد از طریق درخواست غیرحضوری انجام پذیرفته است.

دریافت این کمک‌هزینه قبل از خرید وسایل کمک‌پزشکی

رئیس اداره بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به ضرورت ارائه مدارک اعلامی سازمان تامین اجتماعی مبنی بر دریافت این کمک‌هزینه اظهار داشت: مدارک اعلام شده از جانب تامین اجتماعی همچون مستندات تشخیصی و درمانی مورد استناد پزشک معالج برای ثبت درخواست در سامانه نام‌برده و نیز دریافت این اعتبار ضرروی است.

به استناد قانون تامین اجتماعی، ارائه فاکتور مربوطه برای دریافت کمک‌هزینه وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) ضروری است و دریافت این مبلغ از سازمان تامین اجتماعی، قبل از خرید اقلام امکان‌پذیر نیست.

به اشتراک بگذارید
دبیر تحریریه
دبیر تحریریه
Articles: 652

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *