صادرات ۳۰ میلیون دلاری محصولات پزشکی

در چند سال اخیر در کشور‌هایی از جمله عراق، ترکیه، مالزی، بلاروس و چک نمایندگان محلی ایجاد کردیم که با همکاری این نمایندگی‌ها، کالا را در آن کشور‌ها به صورت محلی تولید  و با نشان کشور میزبان وارد بازار می‌کنیم.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: قیمت تولید نهایی تجهیزات پزشکی ایرانی ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به محصولات خارجی ارزان‌تر است و از نظر کیفیت می‌تواند با نشان‌های خارجی رقابت کند.

به گزارش آی‌مدتودی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رضا کمپانی سعید در مصاحبه با وب‌سایت تجارت خارجی با بیان اینکه صنعت تولیدات تجهیزات پزشکی ایرانی، صنعتی ۲۸ ساله است، گفت: تولید تجهیزات پزشکی قبل از پیروزی انقلاب در حد مبلمان‌های بیمارستانی و دستگاه‌های استریل بود، اما بعد از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی با توجه به محدودیتی که برای کشومان به وجود آمد، صنعتگران کشورمان شروع به طراحی و ساخت دستگاه‌ها و تجیزات پزشکی کردند.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۰ درصد مراکز پزشکی کشورمان از تجهیزات پزشکی وارداتی بی‌نیاز هستند، خاطرنشان کرد: بیشتر تجهیزات پزشکی، به جز دستگاه‌های تصویربرداری سنگین‌ در داخل تولید می‌شود که البته شرکت‌های ایرانی با کمک نخبگان و مهندسان ایرانی در حال کار در این زمینه هستند، که حتما موفق می‌شوند.

او با اشاره به واردات ۴۰ درصدی تجهیزات پزشکی افزود: در بخش مصرفی‌های عمومی تجهیزات پزشکی در وضع خوبی هستیم، اما در بخش مصرفی‌های تخصصی عقب هستیم که با کمک معاونت علمی و فناوری، وزارت‌های بهداشت و صمت امکاناتی بوجود آمده تا بتوانیم این عقب ماندگی را نیز جبران کنیم.

رضا کمپانی سعید تصریح کرد: صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار بوده، که البته این عدد از نظر محدودیت‌های بین المللی خوب است، ولی جای کار بسیاری وجود دارد.

او افزود: با توجه به تحریم‌ها باید به روش‌های صادراتی بیشتری فکر کنیم.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی درباره روش‌های صادراتی تجیزات پزشکی به کشور‌های مختلف گفت: در چند سال اخیر در کشور‌هایی از جمله عراق، ترکیه، مالزی، بلاروس و چک نمایندگان محلی ایجاد کردیم که با همکاری این نمایندگی‌ها، کالا را در آن کشور‌ها به صورت محلی تولید  و با نشان کشور میزبان وارد بازار می‌کنیم.

او افزود: هدفگذاری ما برای صادرات بیشتر، استفاده از این روش است تا محصول پایدار صادراتی داشته باشیم.

رضا کمپانی سعید درباره مزیت محصولات ایرانی در مقایسه با محصولات خارجی گفت: به دلیل نیروی کار معتدل ایرانی، قیمت تولید نهایی تجهیزات پزشکی داخلی ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به محصولات خارجی ارزان‌تر است و این محصولات از نظر کیفیت می‌توانند با نشان‌های خارجی رقابت کنند.

او افزود: با فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از تولیدات داخلی می‌توان برای توسعه تولید تجهیزات پزشکی و بی‌نیازی به محصولات خارجی کمک شایانی کرد.

به اشتراک بگذارید
دبیر تحریریه
دبیر تحریریه
Articles: 652

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *