آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای منطقه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

باید با همکاری یکدیگر شاخص‌های سلامت را در منطقه ارتقا دهیم و از تجارب سایر کشورها نیز در این زمینه استفاده کنیم و به نقطه‌ای برسیم که اساتید و دانشمندان بتوانند به سایر کشورها سفر و کنفرانس‌های علمی مشترک برگزار کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۹ درصد نیازهای داراوی و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور در داخل ایران تولید می‌شود، به همین دلیل آمادگی همکاری با کشورهای منطقه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را داریم.

به گزارش آی‌مدتودی به نقل از ایرنا، بهرام عین‌اللهی روز شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای گروه پنج در هتل استقلال، افزود: باید بتوانیم در منطقه بسترهای ارتقای سلامت را فراهم کنیم و در همه کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان، عراق و تاجیکستان همکاری کنیم زیرا رفت‌و آمدها از مرزها و تعاملات تجاری ممکن است باعث شود بیماری از کشوری به کشور دیگر سرایت کند.

او اظهار داشت: باید با همکاری یکدیگر شاخص‌های سلامت را در منطقه ارتقا دهیم و از تجارب سایر کشورها نیز در این زمینه استفاده کنیم و به نقطه‌ای برسیم که اساتید و دانشمندان بتوانند به سایر کشورها سفر و کنفرانس‌های علمی مشترک برگزار کنند.

عین اللهی ادامه داد: این سومین نشست کارشناسان کشورهای جی پنج در دولت سیزدهم است و در جلسات قبل نتایج بسیار خوبی حاصل شد.

به گفته وزیر بهداشت، یکی از چالش‌هایی که در منطقه داریم بیماری‌های واگیر و مدیریت آنهاست، در شرایطی که در برخی کشورهای پیشرفته برخی بیماری‌های واگیر، مرگ‌ومیر ندارند، در برخی کشورهای منطقه شاهد آمار بالای این بیماری‌ها هستیم که هزینه‌های زیادی به کشورها تحمیل می‌کند و نیاز است با همکاری یکدیگر برنامه مشترکی برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر ارائه کنیم و خواستار سلامت همه کشورهای منطقه هستیم.

عین اللهی افزود: با توجه به اینکه تجمعات مذهبی مشترکی با کشورهای همسایه از جمله تجمع بزرگ اربعین را در پیش داریم و سلامت مردم کشور خودمان و مردم عراق و کشورهای همسایه برای ما اهمیت زیادی دارد، امیدواریم جلساتی جداگانه برای مدیریت این تجمعات انبوه داشته باشیم.

او اظهار داشت: یکی از مشکلات مهمی که امروزه در حوزه سلامت داریم، بحث مدیریت نظام سلامت است. صرفا با داشتن نیروی پزشک و پرستاری نمی‌توانیم خدمات خوب ارائه کنیم بلکه به یک سیستم صحیح و مدیریت مناسب نظام سلامت نیاز داریم که این موضوع در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید
دبیر تحریریه
دبیر تحریریه
Articles: 652

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *