مشارکت بیش از 4 هزار نفر در کنگره رادیولوژی

«تصویربرداری بیماری‌های زنان» و «تصویربرداری عضلانی اسکلتی» از محور‌های اصلی سی‌وهشتمین کنگره رادیولوژی ایران بود.

سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران با شرکت بیش از ۴ هزار نفر به مدت ۴ روز در سالن همایش‌های بین المللی میلاد برگزار شد.

به گزارش آی‌مدتودی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران با شرکت بیش از چهار هزار استاد، پژوهشگر، متخصص، کارشناس و فعالان حوزه رادیولوژی از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

 در این دوره ۲۵۸ سخنرانی توسط ۲۲۳ سخنران، ۳۵ کارگاه و ۲۰ نشست تخصصی برگزار شد که هزار و ۷۳۱ نفر در کارگاه‌ها حضور پیدا کردند. شرکت کنندگان همزمان در ۱۳ سالن به مدت ۴ روز صبح و بعدازظهر از سخنرانی‌ها و نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های کنگره بهره‌مند شدند و در حاشیه این کنگره شرکت‌های تجهیزات پزشکی فعال در حوزه تصویربرداری در قالب نمایشگاه جانبی آخرین دستگاه‌های روز دنیا را عرضه کردند.

«تصویربرداری بیماری‌های زنان» و «تصویربرداری عضلانی اسکلتی» از محور‌های اصلی سی‌وهشتمین کنگره رادیولوژی ایران بود. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و به نمایش گذاشتن (زنده) شیوه‌های مختلف تصویربرداری از بدن در این کارگاه‌ها نیز از برنامه‌های اصلی این رویداد بود.

 مرتضی صانعی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رییس انجمن رادیولوژی ایران درباره اهمیت برگزاری چنین رویدادی در کشور گفت: برای تشخیص بیماری‌ها بهره‌گیری از علم رادیولوژی، که تلفیقی از هنر، دانش و فناوری است، نیاز است و بدون داشتن اطلاعات لازم دراین حوزه امکان تشخیص دقیق بیماری‌ها غیرممکن خواهد بود. ایران در حیطه خدمات رادیولوژی جزو کشور‌های برتر در دنیا است و امکانات و تجهیزات ما کم‌تر از کشور‌های پیشرفته نیست.

رییس انجمن رادیولوژی ایران تصریح کرد: در این کنگره سعی شد در کنار ارایه تازه‌های علم رادیولوژی برای همکاران، شرایطی برای مرور دانسته‌های قبلی فراهم شود. در همین راستا تعدادی کارگاه عملی با استادان مجرب طراحی شد تا همکاران به رفع نواقص و پاسخ دهی به سؤالات روزمره بپردازند.

 بابک صلواتی پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر علمی سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران نیز با بیان اهمیت رشته رادیولوژی و علم تصویربرداری، ادامه داد: این دانش جز جدایی ناپذیر از مسیر تشخیص و گاهی درمان همه بیماری‌ها در عرصه‌های مختلف پزشکی است. برای تشخیص بیشتر بیماری‌ها بهره‌گیری از علم رادیولوژی نیاز است و بدون داشتن اطلاعات لازم در حوزه تصویربرداری امکان تشخیص دقیق بسیاری از بیماری‌ها غیرممکن خواهد بود.

  صلواتی پور این رویداد را یکی از منحصر بفردترین کنگره‌های علمی کشور و علم رادیولوژی را درمقام چشم بینا و نافذ دارای جایگاهی ویژه دانست و گفت: در این کنگره سعی شد در کنار ارایه سخنرانی‌های مختلف، با برگزاری نشست‌های تخصصی مجزا با حضور همکاران از سایر رشته‌های پزشکی فرصت تعامل بین رشته‌ای در جهت ارتقای فرایند‌های تشخیصی- درمانی برای بیماران فراهم‌اید.

 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: بی‌شک سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران فرصت مغتنمی بود تا در کنار تجدید دیدار همکاران و دوستان، مهارت‌های علمی و عملی شرکت کنندگان ارتقا یابد و از آخرین یافته‌های به روز علم تصویربرداری آگاه شوند.

به اشتراک بگذارید
دبیر تحریریه
دبیر تحریریه
Articles: 652

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *