سرپرست تجهیزات پزشکی: تولید تجهیزات پزشکی نیازمند واگذاری به بخش خصوصی است

تولید در حوزه تجهیزات پزشکی نیاز به عزم و اراده جدی دارد، علاوه بر این باید با صادرات محصولات به کشورهای دیگر، میزان اعتماد نسبت به محصولات را افزایش داد.

سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: تسهیل در زنجیره تامین ملزومات پزشکی از تولید کننده تا مصرف کننده ضروری است و این موضوع با واگذاری امور به بخش خصوصی تسریع می‌شود.

به گزارش آی‌مدتودی به نقل از ایرنا، جلال غفارزاده در نخستین گردهمایی انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی خراسان رضوی واقع در پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: با واگذاری امور به بخش خصوصی، دولت در این زمینه نقش نظارتی و حمایتی را ایفا خواهد کرد.

او با اشاره به سابقه بالای عمر دانش پزشکی در کشور اظهار داشت: تولید در حوزه تجهیزات پزشکی نیاز به عزم و اراده جدی دارد، علاوه بر این باید با صادرات محصولات به کشورهای دیگر، میزان اعتماد نسبت به محصولات را افزایش داد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: پارک علم و فناوری خراسان یکی از قطب‌های تولید تجهیزات پزشکی در کشور است و با بیش از ۱۰ سال تجربه، از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در بخشهای مختلف بویژه حوزه سلامت، حوزه‌های دارویی، طراحی و تولید تجهیزات پزشکی و تشخیصی حمایت می‌کند.

مسعود میرزائی شهرابی افزود: هم اینک حدود ۴۰۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی از جمله مکانیک، مکاترونیک، برق و الکترونیک، مواد، پلیمر و تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند.

او ادامه داد: ۱۲ هزار میلیارد ریال گردش مالی در ۳۰ شرکت حوزه سلامت، اشتغال‌ بیش از ۶۰۰ نفر را در خراسان رضوی فراهم کرده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار داشت: حوزه تجهیزات پزشکی یکی از حوزه‌های مهم در زمینه بهداشت و درمان است. دسترسی به تجهیزات پزشکی با کیفیت و قابل اعتماد درمان بیماران را آسان‌تر و موثرتر می‌کند.

شهرابی با اشاره به برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان گفت: برخی تجهیزات پزشکی که تا چند سال پیش از دیگر کشورها وارد می‌شد، اکنون با همت و اراده نخبگان فعال در بخش دانش‌بنیان استان تولید شده و آنان توانسته‌اند برای تولیدات خود از اداره کل تجهیزات پزشکی نیز پروانه ساخت گرفته و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنند.

به اشتراک بگذارید
دبیر تحریریه
دبیر تحریریه
Articles: 652

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *