تجهیزات کامل بیمارستانی در ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش

برنامه آتی ما این است که بتوانیم یک ناو بیمارستانی کامل داشته باشیم و برای کمک به مردم محروم دنیا تیم پزشکی اعزام کنیم.

طاهر سلطان زاده، رئیس اداره بهداشت نیروی دریایی در برنامه روزنه رادیو گفت‌وگو به سوالات مجری درباره تجهیزات بیمارستانی ناوگروه ۸۶ پاسخ داد.

به گزارش آی‌مدتودی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است:

# موضوع بسیار جذابی است که تجهیزات بیمارستانی همراه یک ناو حرکت می‌کند. این ناو چه تجهیزاتی را در درون خود جای داده است.

بله همانگونه که شما فرمودید ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش از اواخر شهریور و اوایل مهر پارسال یعنی ۱۴۰۱ به سفر دریانوردی اعزام شد و بعد از ۸ ماه یعنی ۲۱۳ روز به آب‌های کشورمان برگشته در این سفر از ۴ قاره و ۵ تنگه عبور کرده و ۷ دریا را طی کرده دقت بفرمائید که حدود ۸ ماه روی آب بودن و در یک محیط بسته بودن مسلماً مشکلات خاص خودش را دارد که همرزمان من با موفقیت توانستند به همه اون‌ها غلبه بکنند. این موضوع زمانی اهمیت بیشتر پیدا می‌کند که بدانید که این ناوگروه شامل یک ناو تمام ایرانی که به دست جوانان کشورمان ساخته شده و این سفر را طی کرده؛ سفری که گاهی خیلی از ناو‌های بزرگ دنیا و کشتی‌های بزرگ دنیا از انجام آن عاجز هستند. ما از یک بیمارستان تخصصی که در این ناو گروه پیش بینی شده بود استفاده کردیم. همچنین در وسط اقیانوس آرام برای اولین بار در تاریخ دریانوردی کشورمان عمل جراحی لاپاراسکوپی آپاندیس انجام دادیم و بیماری‌های سختی که بالاخره با همت تیم پزشکی مستقر در ناوگروه توانستیم انجام بدهیم که در نوع خودش بی‌نظیر و در کشور خودمان برای اولین بار انجام شد.

# برنامه برای آینده چیست آیا این تجهیزات و اقدامات پزشکی قرار است مدون‌تر بشود یا شکلش تغییر بکند؛ چشم‌انداز شما چگونه است؟

نیروی دریایی کشور ما این سفر را هم با شعار صلح و دوستی آغاز کرد و آمادگی داشتیم در مسیر هر کشوری که نیاز داشته باشد ما تمام امکانات از جمله امکانات پزشکی را در اختیار کشور‌ها قرار بدهیم چرا که همانطور که عرض کردیم ما بدون نیاز به پهلوگیری و بدون نیاز به کشور‌های مسیر می‌توانستیم هر کار تخصصی پزشکی را در این ناو و در این بیمارستان مستقر در ناو انجام بدهیم. مسلماً برنامه‌های آتی ما گسترش این موضوع است که بتوانیم یک ناو بیمارستانی کامل داشته باشیم و به صورت کمک به مردم دنیا و مردم محروم بعضی از مناطق دنیا بتوانیم تیمهایمان را اعزام کنیم و کمک کنیم و نشان بدهیم که کشور ما هیچ وقت دنبال دشمنی و به دنبال تجاوز به حق و حقوق کشوری نیست و بیشتر قصدمان کمک و صلح و دوستی است که این را در این سفر به صورت واضحی به همه کشور‌ها نشان دادیم.

به اشتراک بگذارید
دبیر تحریریه
دبیر تحریریه
Articles: 652

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *