اطاله دادرسی به پرونده 4 شرکت دارویی هم رسید

با پیگیری‌های سازمان بازرسی حدود ۱۰ شرکت شناسایی شدند و احتمال داده می‌شد که در عرضه داروی خارجی اخلال ایجاد کردند که ۶ مورد از آن‌ها با توضیحاتی که دادند رفع اتهام شدند.

بیش از 6 ماه از تشکیل پرونده برای 4 شرکت دارویی توسط سازمان بازرسی کل کشور به اتهام گرانفروشی و احتکار می‌گذرد اما رسیدگی به پرونده این 4 شرکت، دچار اطاله دادرسی شده است.

به گزارش آی‌مدتودی به نقل از خبرگزاری فارس، در پی مشکلات کمبود دارو در سال گذشته سازمان بازرسی اعلام کرد که 4 شرکت دارویی به اتهام احتکار، گرانفروشی و اخلال در نظام توزیع دارو به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه نیز در نشست خبری خود در اواخر آذرماه سال گذشته بیان کرد که برای این شرکت‌ها پرونده قضائی تشکیل شده است.

ذبیح الله خدائیان در پاسخ به فارس در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده این چهار شرکت دارویی گفت: در سال گذشته با اخلال در نظام دارویی کشور مواجه شدیم به طوری که برخی از دارو‌ها کمیاب شده و مردم دچار مشکل شدند. با پیگیری‌های سازمان بازرسی حدود ۱۰ شرکت شناسایی شدند و احتمال داده می‌شد که در عرضه داروی خارجی اخلال ایجاد کردند که ۶ مورد از آن‌ها با توضیحاتی که دادند رفع اتهام شدند.

او گفت: ولی برای چهار شرکت داروسازی پرونده تشکیل شده به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارسال شد اتهاماتی که متوجه این مسئولین آن بود بحث احتکار دارویی، گرانفروشی و همچنین اخلال در نظام توزیع دارویی کشور بود پرونده به دادسرا ارجاع شده ودر مرحله بازپرسی است و تا جایی که اطلاع داریم هنوز قرار جلب به دادرسی و تصمیم دیگری در مورد این پرونده‌ها گرفته نشده است.

رئیس کل سازمان بازرسی کل کشور گفت: امیدواریم با توجه به اینکه پرونده‌هایی که در بازرسی تشکیل می‌شود باید به صورت فوق‌العاده رسیدگی و داستانی کل تهران هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی و این پرونده را تعیین تکلیف کنند.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه هم در خصوص اخلال در نظام توزیع دارویی، گفت: در این خصوص به دادستانی تهران از ناحیه دستگاه‌های مربوطه گزارشی ارسال نشده است، اما دادستانی تهران در راستای حمایت از حقوق عامه کنترل خرید و فروش دارو به ویژه در فضای مجازی ورود می‌کند.

او افزود: دادستانی در خصوص افرادی که در فضای مجازی و حقیقی مبادرت به خرید و فروش دارو کرده و در این حوزه اخلال ایجاد می‌کنند، ورود کرده و در ادامه نیز پلیس امنیت اقتصادی، فتا و اماکن اخلالگران را به مرجع قضایی معرفی می‌کنند. در این حوزه و با افراد هیچ تعارفی نداریم و با اخلاگران برخورد قاطع خواهد شد.

با توجه به اهمیت پرونده‌هایی که از سوی سازمان بازرسی تشکیل می‌شود، به ویژه پرونده‌هایی که مرتبط با سلامت مردم است انتظار می‌رود دادستان تهران اهتمام ویژه‌ای داشته باشد و هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف پرونده این چهار شرکت دارویی اقدام کند.

به اشتراک بگذارید
دبیر تحریریه
دبیر تحریریه
Articles: 652

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *