حیدر محمدی: تعیین صادرات سالانه ۲ میلیارد یورویی دارو در برنامه هفتم زیاد است

در سال جاری میزان صادرات دارو رشد قابل توجهی خواهد داشت که نیاز به پیگیری‌های مستمر صنایع، همکاری وزارت خارجه و دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور دارد.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: چالش‌های نقدینگی صنعت دارو از طریق سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در حال پیگیری است و سعی داریم با ارتقای صنعت داروسازی به سمت توسعه صادرات بیشتر در منطقه و کشورهای اروپایی پیش رویم.

به گزارش آی‌مدتودی، سید حیدر محمدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تلاش می‌کنیم فرآیندهای شرکت‌های دانش بنیان را تسهیل کنیم تا بزودی بتوانند با خودکفایی در تولید محصولات فناورانه به صنایع داروسازی خدمت کنند.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری دارو و تجهیزات پزشکی ادامه داد: پیش بینی صادرات سالانه ۲ میلیارد یورویی دارو در لایحه برنامه هفتم توسعه، نسبت به وضعیت فعلی، زیاد است و امیدواریم که با همکاری صنایع، به این هدف برسیم.

او  خاطرنشان کرد: در سال جاری باتوجه به حذف ارز ترجیحی در حوزه دارو، میزان صادرات دارو رشد قابل توجهی خواهد داشت که نیاز به پیگیری‌های مستمر صنایع، همکاری وزارت امور خارجه و دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور دارد که بازارها برای داروهای ایرانی، ایجاد و تقویت شود.

محمدی با اشاره به قیمت‌گذاری داروها، اظهار داشت: در کشورهای مختلف از صنعت بایوتک دارو حمایت مالی می‌شود، اگر سازمان‌های بیمه‌گر نقش حمایتی خود را به خوبی ایفا کنند، مصرف کننده دچار مشکل نمی‌شود و دستمان برای قیمت‌گذاری این محصولاتی که بسیاری از آن‌ها برای اولین بار در کشور تولید می‌شوند و ما به اهمیت آن اشراف داریم، بازتر خواهد بود.

محمدی بر لزوم تامین سرمایه در گردش برای شرکت‌های بیوتکنولوژی پزشکی تاکید و تصریح کرد: بسیاری از این شرکت‌ها کوچک هستند و معاونت علمی ریاست جمهوری هم لازم است همراهی بیشتری داشته باشد.

به اشتراک بگذارید
دبیر تحریریه
دبیر تحریریه
Articles: 652

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *