دستاورد یک شرکت دانش‌بنیان: بومی‌سازی محصولات مرتبط با اتاق‌های عمل ماژولار

دیوارهای آنتی‌باکتریال ماژولار اتاق عمل، دوش هوایی استریل، کابینت‌های استریل و سیستم یکپارچه اتاق عمل از محصولاتی است که در این مجموعه تولید می‌شود.

‌در اتاق عمل یکپارچه‌شده با توجه به اینکه کنترل جامع و هماهنگ از طریق سیستم کنترل مرکزی و با نظارت جراح انجام می‌شود، نیاز به رفت و آمد میان بخش‌ها به حداقل می‌رسد و بنابراین، کاهش تردد پرسنل در اتاق عمل، کنترل کیفیت استریل را بهبود می‌بخشد و راحتی بیشتری برای جراح در فضای ارگونومیک اتاق عمل ایجاد می‌کند.

به گزارش آی‌مدتودی به نقل از ایسنا، با هدف کاهش هزینه‌های درمان، کاهش خطرات احتمالی حین عمل جراحی و فراهم‌آوردن بهترن امکانات برای جراحان، پرستاران و دیگر پرسنل در اتاق‌های عمل، همواره تلاش شده است که از فناوری‌های روز دنیا در اتاق‌های عمل استفاده شود و بیمارستان‌ها در نقاط مختلف دنیا تلاش‌ کرده‌اند در مسیر تغییر سیستم‌های اتاق‌های عمل گام بردارند؛ تغییراتی که می‌تواند شامل ابنیه، نحوه چیدمان و تجهیزاتی درمانی باشد تا بیماران، با آسیب‌ها و خطرات کمتری مواجه شوند.

در کنار پیشرفت‌های چشمگیر در روش‌های اعمال جراحی از جمله عمل‌های جراحی کم‌تهاجمی، پژوهشگران در شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی تلاش کرده‌اند تا ابزار و تجهیزاتی تولید کنند که برای طراحی اتاق‌های عمل یکپارچه کاربرد داشته باشد. در این روش طراحی، تجهیزات و ملحقات اتاق عمل از جمله سیستم‌های جراحی، تخت و چراغ‌ها و سایر تجهیزات با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و سیستم‌های الکترونیکی با یکدیگر ارتباط دارند و از طریق یک سیستم مرکزی، توسط جراح کنترل می‌شوند.

نه تنها در اتاق‌های عمل یکپارچه مدت‌زمان زیادی برای تـنـظیمات دستگاه‌ها و تجهیزات صرف نمی‌شود، بلکه زمان انجام این تنظیمات و احتمال بروز خطا در راه‌اندازی نیز کاهش پیدا می‌کند. ‌در عین حال، فرآیند ‌ضدعفونی و تمیز کردن اتاق عمل و تجهیزات آن در اتاق‌های عمل یکپارچه، سریع‌تر، آسان‌تر و کامل‌تر انجام می‌شود.

برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در مسیر تولید تجهیزات و یکپارچه‌سازی اتاق‌های عمل هوشمند گام برداشته‌اند. رضا کشاورز، رییس هیئت مدیره شرکت‌های «یکتا تجهیز ماد» و «کارنوصنعت کیمیا» است که در زمینه ساخت اتاق‌های عمل ماژولار فعالیت می‌کند. این شرکت‌ با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا توانسته‌ است در مسیر ساخت اتاق‌های عمل هوشمند گام بردارد.

دیوارهای آنتی‌باکتریال ماژولار اتاق عمل، دوش هوایی استریل، کابینت‌های استریل و سیستم یکپارچه اتاق عمل از محصولاتی است که در این مجموعه تولید می‌شود. سیستم یکپارچه اتاق عمل شامل محصولات متنوعی مانند آلارم ولوباکس گاز طبی، کنترل پنل اتاق عمل، سیستم بهپد، سیستم روشنایی و مجموعه‌های دیگر می‌شود.

به اشتراک بگذارید
دبیر تحریریه
دبیر تحریریه
Articles: 652

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *