آزمایش داروی ساخته شده توسط هوش مصنوعی در هنگ‌کنگ

مدیر ارشد این پروژه گفت: داروی ما با نام INS018_055 با پتانسیل بسیار زیادی در برابر فیبروز و التهاب، می‌تواند گزینه مناسب و درمانی موثر برای بیماران در سراسر جهان ارائه دهد.

این روزها صحبت از هوش مصنوعی در همه جا به گوش می‌رسد، اما شاید تصور این موضوع دشوار باشد که اولین دُز دارویی توسعه یافته توسط هوش مصنوعی به اولین بیمار تحویل داده شد.

به گزارش آی‌مدتودی به نقل از سیناپرس، بر این اساس مجموعه پژوهشی Insilico Medicine که یک شرکت بیوتکنولوژی مستقر در هنگ کنگ محسوب می‌شود، اعلام کرد: بیماران انسانی دریافت داروی INS018_055 را آغاز کرده‌اند.

این دارو یک مهارکننده مولکول‌های کوچک ضد فیبروتیک محسوب می‌شود. سخنگوی این شرکت در توضیح موضوع فوق الذکر گفت که این دارو با هوش مصنوعی مولد کشف و طراحی شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، این دارو قبل از تجویز روی بیماران انسانی، دو مرحله آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

فنگ رن، مدیر عامل و مدیر ارشد علمی شرکت پژوهشی فوق در بیانیه‌ای گفت: داروی ما با نام INS018_055 با پتانسیل بسیار زیادی در برابر فیبروز و التهاب، می‌تواند گزینه مناسب و درمانی موثر برای بیماران در سراسر جهان ارائه دهد.

داروهای ضد فیبروتیک برای جلوگیری از تشکیل مقادیر غیر طبیعی بافت فیبری که ممکن است در اندام‌ها رشد کنند استفاده می‌شود.

هم اکنون داروی موسوم به INS018_055 برای درمان فیبروز ریوی ایدیوپاتیک، یک بیماری مزمن اسکار ریه، در حال آزمایش است. موفقیت نهایی این دارو دارای اهمیت بسیار زیادی است زیرا در حال حاضر حدود ۵ میلیون نفر در گوشه و کنار جهان به این بیماری مبتلا هستند.

نکته قابل توجه در ساخت این دارو این است که دارو توسط هوش مصنوعی موسوم به Pharma. AI طراحی شده و از سال ۲۰۲۰ توسعه یافته است.

پیش از این داروی فوق تحت یک کارآزمایی تصادفی، دو سو کور و کنترل ‌شده با دارونما بررسی شده و عملکرد آن همچنان در حال مطالعه است. این دارو به مدت ۱۲ هفته به صورت خوراکی برای بیماران تجویز می‌شود.

این شرکت قصد دارد ۶۰ فرد مبتلا به فیبروز ریوی ایدیوپاتیک را برای آزمایش دارو در ۴۰ منطقه در ایالات متحده و چین استخدام کند.

الکس ژاورونکوف، موسس و مدیرعامل این شرکت گفت: شروع آزمایش‌‌های فاز دوم با این مهارکننده جدید برای ما نقطه عطفی در یادگیری و تقویت‌ هوش مصنوعی در حوزه کشف دارو است. ما اثربخشی درمان‌‌های کشف و طراحی‌ شده با هوش مصنوعی را در آزمایش‌‌های بالینی برای بیماران بررسی خواهیم کرد.

به اشتراک بگذارید
دبیر تحریریه
دبیر تحریریه
مقالات: 652

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *