ساخت دستگاه‌های “نانوسنتز” در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دستگاه‌های نانوسنتز با استفاده از اختلاط بهینه و کنترل شده محلول‌های مختلف امکان آزمایش روی فرآورده‌های دارویی و واکسن را فراهم می‌کنند.

رییس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محققان یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ساخت دستگاه های نانوسنتز شدند که در نوع خود در آسیا بی‌نظیر است.

به گزارش آی‌مدتودی به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی، سید علی موسوی شائق روز سه شنبه افزود: این شرکت دانش بنیان با هدف تلاش برای مدیریت بیماری کرونا ایجاد و تلاش‌هایش به ساخت دستگاه نانوسنتز برای تولید نانو واکسن‌ها شد.

او ادامه داد: این دستگاه ها امکان تولید انواع نانو داروها و واکسن از جنس لیپید نظیر لیپوزوم و پلیمر را فراهم می سازد و با هدف تولید نانوحامل های دارویی از جنس پلیمر و لیپید در دبی بالا و برای استفاده شرکت های تولیدکننده دارو، واکسن و محصولات آرایشی-بهداشتی ساخته شده است.

رییس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرکت ریزسامانه بهبود درمان به صورت تخصصی در حوزه مهندسی داروسازی و تجهیزات مربوط به تولید داروها فعالیت می‌کند و این شرکت دومین شرکت تولید کننده دستگاه‌های نانوسنتز در دنیاست.

موسوی شائق با بیان این که یک تیم هفت نفره متشکل از دانش آموختگان رشته‌های مهندسی مکانیک، الکترونیک، داروسازی و بیوتکنولوژی در ساخت این دستگاه‌ها همکاری کرده‌اند افزود: هم اکنون علاقه صنعت به استفاده از این محصولات به شدت زیاد است و با شرکت‌های دارویی برای تجهیز آنها مذاکراتی شده است.

دستگاه‌های نانوسنتز با استفاده از اختلاط بهینه و کنترل شده محلول‌های مختلف امکان آزمایش روی فرآورده‌های دارویی و واکسن را فراهم می‌کنند. این دستگاه ها به محققان امکان انجام فرایندهای تک مرحله‌ای را برای تولید دارو می دهند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

به اشتراک بگذارید
دبیر تحریریه
دبیر تحریریه
Articles: 652

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *