نماینده مجلس: بیماران به‌خاطر نبود تجهیزات دچار آسیب غیرقابل برگشت می‌شوند

شرایط یک سال گذشته در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به گونه‌ای بوده که باعث کمبود دارو و تجهیزات پزشکی و سردرگمی بیماران شد و در این شرایط مسئولان مربوطه هم پاسخ مناسب نمی‌دهند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید: بیماران به خاطر نرسیدن دارو و تجهیزات پزشکی دچار آسیب غیرقابل برگشت و سردرگمی شده و می‌میرند.

به گزارش آی‌مدتودی به نقل از ایسنا، سیدجلیل میرمحمدی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سومین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاههای اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور گفت: شرایط یک سال گذشته در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به گونه‌ای بوده که باعث کمبود دارو و تجهیزات پزشکی و سردرگمی بیماران شد و در این شرایط مسئولان مربوطه هم پاسخ مناسب نمی‌دهند.

او ادامه داد: علی رغم برگزاری جلسات متعدد رئیس مجلس و دو کمیسیون بهداشت و اصل نود، متاسفانه اتفاق خاصی برای مردم و بیماران رخ نداد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌ها مطالبات قابل توجهی از سازمان تامین اجتماعی دارند و کسی پاسخگو نیست. دانشگاه علوم پزشکی بدهی قابل توجهی داشته و نمی‌توانند به اساسی‌ترین مسائل پاسخ دهند؛ انتظار می‌رفت وزارت بهداشت کمبودهای دارو و تجهیزات پزشکی را پیش بینی کند و نظارت دقیق بر زنجیره تامین و توزیع لوازم پزشکی داشته باشد.

میرمحمدی ادامه داد: البته انتظار داشتیم وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی به قول‌شان وفا کرده و رییس سازمان برنامه و بودجه اعتبارات متعهد شده را پرداخت می‌کرد. همچنین وزیر صمت برای پاسخ به نامه معطل نمی‌کرد و رییس سازمان گمرک و رییس سازمان غذا و دارو جدی‌تر وارد می‌شود.

او گفت: بیماران به خاطر نرسیدن دارو و تجهیزات پزشکی دچار آسیب غیرقابل برگشت و سردرگمی شده و می‌میرند. باید تجهیزات پزشکی به چند برابر قیمت خریداری شود؟ وزیر بهداشت می‌گوید که ترخیص در حال انجام است که اینگونه نیست و تا ۲۵ خرداد انجام شده و بعد از آن تکلیف آن معلوم نیست؛ تولیت دارو و تجهیزات پزشکی در اختیار وزرات بهداشت باشد.

به اشتراک بگذارید
دبیر تحریریه
دبیر تحریریه
Articles: 652

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *