انجام نخستین عمل جراحی کیسه صفرا با تجهیزات پیشرفته

عمل جراحی نخستین بانوی چهل ساله برای اولین بار توسط این دستگاه در این مرکز درمانی از سوی تیم حاذق پزشکی با موفقیت انجام گرفت.

نخستین عمل جراحی برداشتن کیسه صفرا از یک بیمار ۴۰ ساله با دستگاه لاپاراسکوبی در بیمارستان دولتی شهید بهشتی نوشهر با موفقیت انجام گرفت.

به گزارش آی‌مدتودی به نقل از ایرنا، بیمارستان نوشهر به تازگی با تامین حدود سه میلیارد تومان اعتبار دولتی و صرف آن بابت خرید این دستگاه به این امکانات درمانی تجهیز شده و عمل جراحی نخستین بانوی چهل ساله برای اولین بار توسط این دستگاه در این مرکز درمانی از سوی تیم حاذق پزشکی با موفقیت انجام گرفت.

‘لاپاراسکوپی’ نوعی روش جراحی نوین است که پزشکان بدون باز کردن شکم با استفاده از دستگاه حفره داخل شکم و لگن را مشاهده می‌کنند. در عمل لاپاراسکوپی با عبور لوله‌های باریکی به نام تروکار و عبور وسایل‌های جراحی از قبیل نور، دوربین و پنس تمام مراحل عمل در درون شکم و بدون برش وسیع و با بزرگنمایی محل عمل در صفحه نمایش (مانیتور) انجام می‌شود.

روش لاپاراسکوپی نزدیک به سه دهه است که درایران به کارگرفته می‌شود و افزایش سرعت بهبود بیمار، بازگشت سریع‌تر به فعالیت‌های روزانه، کاهش زمان بستری و کاهش هزینه‌های درمانی از مزایای استفاده از این روش است.

بنا به گفته پزشکان و متخصصان، ابتلا به سنگ کیسه صفرا از بیماری‌های شایع در ایران است و در گذشته تنها با عمل جراحی باز قابل درمان بود ولی امروزه از روش جراحی لاپاراسکوپی برای درمان آن استفاده می‌شود سنگ کیسه صفرا در زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود ومعمولا زنان در سن ۴۰ سالگی و بالاتر به این بیماری دچار می‌شوند.

به اشتراک بگذارید
دبیر تحریریه
دبیر تحریریه
Articles: 652

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *